Jak se vymetá komín?
Za posledních 25 let výsledky znalostí na školách prudce poklesly. Viditelně to odnesla matematika, a už se to projevuje na češtině i jinde. Výuka zabředla do hromady různých projektů, stejných učebnic dle různých profesorů a jiných „odborníků“, kteří nikdy neučili, jen uspokojují vydavatelství, ale nepřináší nic nového. Zbytečné pracovní sešity a velké zlo, které komplikuje matematiku, jsou řešené sbírky příkladů, které učí už od 1.třídy biflování - pamětnému učení.
Množství metodických pokynů, návody a návody návodů jsou papírový plevel, který doplňují výplody úředníků na všech stupních slovutných úřadů.
Tato vyjmenovaná hromada patří na smetiště zbytečných pomůcek, už neposkytuje místo na tvořivou práci dětí a studentů. Je výsledkem přebujelé činnosti rozsáhlých školských úřadů a organizací, které nemají nic společného se školou a výukou v dnešní době. Učitelé mají k dispozici tolik pokynů, návodů a nařízení, že to omezuje jejich iniciativu.
Učební osnovy jsou výsměchem vzdělanosti dnešní doby, kdy děti jsou vyspělejší a mají množství informací. Dusí se ve výuce podle slabomyslných učebních osnov a učebnic. Pohleďte, milý čtenáři, co je v osnovách jedné školy jako "Průřezová témata" v matematice 3. třídy:
Kulturní diference, jedinečnost každého člověka, vnímání odlišnosti jako důvod k obohacení !!! Toleruje rozdílnosti lidí bez ohledu na sociální, vědomostní, náboženskou a kulturní příslušnost. Aby se neřeklo, je tam i trošička matematických vědomostí, ale jen na úrovni MŠ: Rozezná čáru přímou, křivou a lomenou, pozná tělesa krychle, koule,...to je promarněný intelektuální potenciál dětí.
Osnovy jsou vyučovací zákon, proč si je tvoří na školách? Pak následují stejné testy pro všechny žáky nejen na našich školách, ale nejlépe na všech zeměkoulích…A nechuť k matematice je tu!
Kdysi vynikající české školství dostává poslední rány - naprosto nevhodný systém maturit, inkluze a nově INFORMATIKA. Zřejmě proto, že na matematických vědomostech už není co zkazit. Stejně pro ni nejsou učitelé, nahradí se informatikou (prý také učí přemýšlet, píše se v osnovách). Třeba ji budou učit „ajťáci“, kteří se v oboru neuplatnili, anebo absolventi vysokých škol, u kterých není jasné, co se tam vlastně studuje. Nejsem proti informatice. Je to užitečná věda, která hodnotí, třídí a využívá informace v nějakém oboru. Jen nevím, co budou děti už od 3. třídy i dříve „informatikovat“.
Citace osnov jedné školy: Při práci používání internetu jako komunikačního prostředku klademe důraz na kulturní úroveň komunikace … blablabla…Kulturní úroveň komunikace? Ta by se měla budovat ve všech předmětech a ne pomocí počítačů...
Cílem je rovněž - další citace: „aby byla uplatňována zásada „1 počítač na jednoho žáka“. Žáci mají k dispozici tiskárnu a scanner…"Chudinky děti, které se budou učit jen proto, aby se koupilo hodně počítačů a vyhovělo se množství úředníků. Nebo snad pro posílení čínského trhu? No, to je jedno, na to je peněz dost...
Jsou to děti na ZÁKLADNÍ ŠKOLE. Kde je stručně definováno ZÁKLADNÍ učivo? Zdá se, že to není důležité.
Zaneřáděný komín našeho školství potřebuje dobrého kominíka. Mnoho let doufám, že se takový objeví na nejvyšším školském úřadu. Nebude snadné vymést tento komín. Když nepřijde kominík, musí přijít jenom hasič. Už teď je to na pováženou a měli bychom si zpívat "Pec nám spadla,.....hlavně druhou sloku!
Bohužel, kominíka dělat nemohu a situace mi není lhostejná. Kniha "START do matematiky" pro malé školáky je o tom, jak se jim zalíbí matematika a jak se ji snadno naučí. K tomu stačí jen sešit a tužka. Ale co potom s tím smetím z komína?
Milí čtenáři, jestli máte někdo z vás dobrou radu, nebo připomínku, prosím, napište ji. Díky.
Hana Daňková
Nová metodika matematiky, aneb jak nezhloupnout děti.
Matematika je tahounem vzdělanosti. V dnešní době „tahoun“ chybí, to se ukázalo jako smutná pravda a mnoho dětí na to doplácí.
Hana Daňková
Dětem škodí matematika. Co s ní!? Zrušíme ji!
Současná situace je neúnosná, matematika je v žalostném stavu, dětem škodí na vysvědčeních je názor dětí i rodičů a nejlépe ji zrušit !? V dnešní době je to skandální!
Hana Daňková
Byl jednou jeden mnich, měl mnoho knih a nevěděl, co je v nich
Mozek se cvičí přemýšlením a vymýšleném něčeho nového, ne opakováním stejného. Časté slovo "cvičení" v tomto smyslu do matematiky nepatří, to přenechejme tělocviku. Množství pracovních sešitů, hrátek a pomůcek je třeba opustit.
Hana Daňková
Distanční výuka není pro rodiče!
Jsem zoufalá z pohledu na obě dcery, které se nechtějí učit online..prvňáci si neumí přečíst, co učitelka po nich chce, nejhorší v rodině kde jsou děti v různých třídách,.. ztrácíme mnoho času...zvládnout tři děti není v mých silách
Hana Daňková
Harakiri matematiky a Covid 19
„Koronová doba“ v plné míře odhalila nedostatky ve výuce i ve výchově dětí. Že by nějaká vyšší moc spustila na zem dobu „koronovou?“
Hana Daňková
Velký třesk ve škole
Když spadne nový dům, musí se odvézt sutiny a stavět znovu od základů, ne od posledního poschodí. Stejný způsobem se musí ve škole vystavět nevyhovující výuka především matematiky.
Hana Daňková
Nepřizpůsobiví učitelé?
Děti, které neměly domácí úkol, dostaly INTERNETOVOU PĚTKU! Tím se dokonce chlubí, zní to efektně, skoro jako vtip! Simulovat na PC stejný způsob vyučování jako s učitelem ve třídě, to je nepřizpůsobení a nerespektování této výuky
Hana Daňková
Maturita z matematiky ano či ne?
Dívka trhá okvětní lístky květinky a ptá se - má mě rád, nemá mě rád? Stejný způsob diskuze je v palamentu, ale obtížnější, protože kopretinky teď nekvetou.
Hana Daňková
Matematika do odpadkového koše?
Děti začnou chápat matematiku jako náročný předmět, i když by na ZŠ mohla být zajímavou a snadnou disciplinou. Jediným řešením špatné úrovně studentů/žáků v matematice od začátku školní docházky je podstatná změna metodiky
Hana Daňková
Malý výlet rodičů do geometrie jejich dětí.
Častá výmluva dětí a také studentů, proč jim nejde matematika, je - nemám představivost, nemohu se to naučit.
Hana Daňková
Myšlenky ve škole jako nedostatkové zboží.
Kdysi dávno v Římě zavedli, že senátor mohl řečnit jen tak krátce, jako vydrží stát na jedné noze...
Hana Daňková
Do té doby se chodí se džbánem pro vodu...
Vždy jsem měla názor, že školství má dětem poskytovat vše, aby rodiče nemuseli zasahovat do učení. Tento názor jsem ztratila. Školy v cizině ? Na to všichni nemají. Ale proč?
Hana Daňková
Jak vymýtit z dětí rozum
S.O.S. Neučte nás biflovat! Tak začíná zkáza a likvidace přirozené schopnosti dětského rozumu, která se v matematice mění na rutinu.
Hana Daňková
Jóóó, třešně zrály... Vývojové etapy školy.
"Roste počet vysokoškolsky vzdělaných lidí", to znamená, že roste počet chytřejších, ne? Vždyť to říkali v televizi, tak to bude pravda!
Hana Daňková
Jedna z příčin katastrofy vzdělání v naší škole.
Pokud učitelka MUSÍ takto nesmyslně učit jen proto, že si to vyžadují osnovy a doporučené učebnice, a přitom má dobré výsledky a ukázněnou třídu, určitě jí brzy vyrostou andělská křídla.
Hana Daňková
Z kur…. vejce
Takoví lidé ani netuší, že jen tím, když ráno vstanou z postele, už porušili aspoň pět nařízení, takže se musí hlídat a usměrňovat příslušnými vyhláškami.
Hana Daňková
Spolky čertovy volky, říká přísloví.
A co takhle souboj místo bzučení much, pánové? To by bylo zábavnější! Máme krásné nádvoří Pražského hradu...
Hana Daňková
Nebezpečný kruhový objezd.
Že by dobrá zpráva pro hledače kovů? Naleznete-li vzácnost, můžete ji komukoliv prodat, a nejlépe do zahraničí, tam si toho na rozdíl od nás váží
Hana Daňková
Česká republika je Monarchie ! A ne ledajaká, monarchů máme víc!
Biřici slavnostně oznamují!: Slyšte, lide český, vaše vláda vám milostivě umožní, že si můžete ze svého majetku něco vzít!
Hana Daňková
Jsem zvědavá ženská a ptám se
Otázky a záhady, cestička, která vede ke správným informacím, k Jidášovi, nebo k Jidášům, kteří zrazují nás všechny...
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 27
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 953x
www.skolauceni.cz