Dětem škodí matematika. Co s ní!? Zrušíme ji!
V naší zemi přestalo být cílem nejlepší vzdělání každého žáka, ale všechny děti usadit na stejnou úroveň vědomostí. To se dá docílit jen snížením požadavků pro všechny. Nepožaduje se maximální využití schopností každého žáka a tím se snižuje úroveň vzdělání.
Školské orgány zapomněly, že matematika je tahounem vzdělanosti.
V posledních 20 letech je na našich školách nevhodný způsob výuky, metodika matematiky v této době nevyhovuje a neodpovídá úrovni dětí.
Matematika v 1. třídě - přestože dětí nosí v kapse i padesátikorunu, počítají jen s malým číselným oborem do 10, do 20, k tomu malování květinek, zajíčků atd..., Jedničky za to se líbí i rodičům, kteří si neuvědomují, že děti se tak učí biflování - jako způsobu učení (nejen v matematice! ) To nejhorší, co se v kdy ve výuce objevilo, jsou pracovní listy, přemíra zbytečných pomůcek, reklamy a byznys rozhodují dokonce ve výběru učiva. Mnoho čerstvě vylíhnutých institucí kupčí s učením a doučováním.
Ke množství učebnic a návodů přibyly ještě počítače, místo aby je nahradily a přinesly něco nového
do způsobu výuky. Stejné nesmysly se znásobují přenosem výkladu učitele na obrazovky počítačů dětí doma. Je to až groteskní, jak svědomití žáčci lapají slova učitelky a běda, když jim něco nefunguje, nebo zhasne monitor. Výsledky neodpovídají snažení dětí a časovým i finančním požadavkům rodičů. . „Covidová doba“ to ukázala naprosto jasně.
Moje zkušenost je, že školským úřadům nezáleží na kvalitě vědomostí dětí, jak tomu vždy bývalo. Nesledují vzdělávací působení školy, ale jen to, jak je materiálně zabezpečená a vyžadují stále víc úředníků, pomocníků a asistentů. Další roli hrají peníze za nejdražší hardware, který si prosadí velké firmy. A to nejdůležitější, jak se bude s „počítačovými vymoženostmi“ učit, ponechávají na „odbornících“ v metodických portálech, kde se mnoho lidí živí tlacháním, školu viděli pár let a to třeba jen z okna. Učení se zaměnilo za úřadování. Učitelé začínají být vyhynulý druh.
Současná situace je neúnosná, matematika je v žalostném stavu, dětem škodí na vysvědčeních je názor dětí i rodičů a nejlépe ji zrušit !? V dnešní době je to skandální!
Domnívám se, že nyní to je na rodičích, snad aspoň jim záleží na budoucnosti svých dětí. Ne, že budou děti učit v domnění, že dětem prospívají, ale zhodnotí, že výsledky dětí neodpovídají snažení dětí a časovými finančním požadavkům rodičů. Starší rodiče, nebo prarodiče si mohou vzpomenout, že se naučili víc bez toho „cirkusového dění“ okolo učení dětí, učitelů, pomocníků… Maturitní vysvědčení z let 50. min. stol., anebo ještě dříve to přesvědčivě ukazují.
Východiskem z této situace je výrazná změna - stručně se dá vyjádřit: Naučit se učit! To znamená už od začátku školní docházky především učit děti přemýšlet, a to nejen v hodinách matematiky.
S použitím počítače to umožní efektivní metodika MATEMATIKA JINAK. Oproti disciplinám jako je například zeměpis nebo jazyky, matematika má svoje zvláštnosti. Spočívá v tom, že v matematice se musí důkladně pochopit princip a další vědomosti z nich odvozovat vlastním myšlením, zatímco v zeměpise si žák další řeku vymyslet nemůže, ani v angličtině si slovíčka nevymyslí.
Ale matematika i zeměpis se v podstatě učí stejným způsobem.
Pokud si žák osvojí uvedený způsob, matematika se stane pro něho zajímavá. Podpora počítače je účinná z toho důvodu, že ušetří mechanickou práci a nasměruje děti jen k přemýšlení.
Matematika - Chytré dítě efektivně využívá jednoduché počítače. Musí se začít už od začátku školní docházky dětí. Směřuje děti k přemýšlení a je to jediný způsob, jak bez problémů zvládnout matematiku tak , aby se stala nejsnadnějším předmětem na ZŠ i SŠ. Byla oceněná MŠMT v r. 2003, v domácnostech i na školách, má kladné recenze odborníků a rovněž si získala i zájem dětí.Podobně je uzpůsoben „Slabikář“ Chytré dítě, který naučí dítě číst za 2 – 3 měsíce. Psaní se pak naučí snadněji. Tato metodika matematiky se paradoxně nestala oficiálním řešením, zřejmě proto, že nevyžaduje nákladní počítačové zařízení, ani další zával výše vzpomínaných učebních materiálů, ale zdravý rozum a jeho rozvoj.
Současné MŠMT odkazuje na jalové debaty na metodických portálech, kde by se měly prodiskutovat. Může se diskutovat i několik let. Kolik ročníků prvňáčků se ještě bude učit ještě postaru?
Provozovat reklamu nemohu ani nechci, jak to dělají s úspěchem některé firmy, pro které je vzdělávání pláštíkem byznysu. Nejsem podnikatelka, jsem učitelka, která se tím zabývá mnoho let. Dnešní destruktivní způsob vzdělávání dětí považuji za zločin na dětech a to mně vede k napsání tohoto článku. Srovnání s jinými zeměmi, že i tam je stejná situace, je ubohé. Stačí si vzpomenout, že na začátku minulého století bylo české školství nejlepší v Evropě a umožnilo vynálezy a rozvoj průmyslu.
Hana Daňková
Nová metodika matematiky, aneb jak nezhloupnout děti.
Matematika je tahounem vzdělanosti. V dnešní době „tahoun“ chybí, to se ukázalo jako smutná pravda a mnoho dětí na to doplácí.
Hana Daňková
Byl jednou jeden mnich, měl mnoho knih a nevěděl, co je v nich
Mozek se cvičí přemýšlením a vymýšleném něčeho nového, ne opakováním stejného. Časté slovo "cvičení" v tomto smyslu do matematiky nepatří, to přenechejme tělocviku. Množství pracovních sešitů, hrátek a pomůcek je třeba opustit.
Hana Daňková
Distanční výuka není pro rodiče!
Jsem zoufalá z pohledu na obě dcery, které se nechtějí učit online..prvňáci si neumí přečíst, co učitelka po nich chce, nejhorší v rodině kde jsou děti v různých třídách,.. ztrácíme mnoho času...zvládnout tři děti není v mých silách
Hana Daňková
Harakiri matematiky a Covid 19
„Koronová doba“ v plné míře odhalila nedostatky ve výuce i ve výchově dětí. Že by nějaká vyšší moc spustila na zem dobu „koronovou?“
Hana Daňková
Velký třesk ve škole
Když spadne nový dům, musí se odvézt sutiny a stavět znovu od základů, ne od posledního poschodí. Stejný způsobem se musí ve škole vystavět nevyhovující výuka především matematiky.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic
Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...
Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem
Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...
Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby
Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...
Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu
Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...
Prodej 2 stavebních pozemků o výměře 2 197 m2 a 2 159 m2
Liberecká, Mníšek, okres Liberec
5 000 000 Kč
- Počet článků 27
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 953x
www.skolauceni.cz