Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Paní Daňková, souhlasím s vámi, že dát základním školám volnost co, kdy a jak učit, nebylo šťastné řešení. Je sice možně i žádoucí experimentovat a na relativně malém vzorku ověřovat výsledky, stejně jako je možné (opět pro relativně malý vzorek populace) zakládat alternativní školy. Ale pokud se bavíme o „základní škole“, pak musíme v první řadě stanovit jakýsi nepodkročitelný a obecně nediskutovatelný limit zcela konkrétních znalostí a dovedností, které žáci budou na konci jednotlivých ročníků ovládat. Můžeme řešit metodiku, ale ne obsah.

Dokud si budeme hrát se slovíčky „kompetence“, „projekty“, ..., dokud budeme vykřikovat cosi o demokracii, individualitě a „různých potřebách“ žáků, a dokud se budeme ohánět líbivými hesly o "pokroku" (za každou cenu), těžko se někam pohneme. Onen základ prostě musí být společný, univerzální a zvládnutelný pro drtivou většinu populace.

Asi by nebylo marné se vrátit o pár desítek let zpátky, kdy ještě všechno (jakž takž) fungovalo a tam začít s postupným vylepšováním.

1 0
možnosti

Díky pane Aime (píši to dobře ? s Vaším jménem jsem se ještě nesetkala.)

Napsal jste to velmi dobře , o to mi jde. Stanovit hranici mantinely a dál záleží na dětech jak se odrazí, pomáhat nadaným dětem a nebrzdit je inkluzí a podobně. Děti se ve schopnostech velmi liší a nemohou být ze všech manažeři. A snižováním laťky budou všechny stádo snadno ovladatelných lidí. http://www.skolauceni. cz

0 0
možnosti

Myslím si, že se příliš svaluje na školu a málo na žáčky a jejich rodiny. Přitom dnes podmínky, nejen ke studiu jazyků, jsou proti našim před 60 lety nesrovnatelné.

1 0
možnosti

Pane Kuchto, máte pravdu, ale to je zase jiná kapitola. Studium jazyků je bohužel to je jediné, v čem je pokrok, jenže to není jen zásluha školy.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS