Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak já fakt nevím, kdo je hloupý a hloupější. Ale dle mého je v prostředním sloupci posledního odstavce "duchamorných" příkladů hrubá početní chyba. Proto bych se nezastávala aníi žáka ani paní učitelky. Ani autora učebnice!.Ve směsi slov poskládaných jakž takž do smyslu patrně chybí čárka hned na začátku - Lape, lépe! A před vykřičníky nepatří mezera! Ach jo! Chyba kam se podíváš, nakonec chybou je i ta jednička. Takže asi tak.

1 0
možnosti

Netuším, čím se uveřejněné učebnice liší od těch Vašich. Počínaje mými mladšími sourozenci až po vnuky používali žáci obdobné učebnice (pravda, ti dříve narození do nich nesměli nic doplňovat a museli hezky napsat celý příklad.

Víte, paní Daňková, když nepodstoupíte dril se sčítáním, nikdy nebudete umět sčítat a odečítat (já vím: existuje přece kalkulačka), když nepodstoupíte mnohonásobné opakování jednotlivých násobků, nespočítáte si ani, kolik stojí tři kousky, když znáte cenu jednoho. Pokračuje to i později (pravda, jen pro ty, kteří si školu vybrali): když nespočítáte mnoho a mnoho desítek derivací, nebudete umět derivovat. A jednoduchých integrálů musíte spočítat stovky, abyste uměla alespoň trochu integrovat.

Víte - moji rodiče a později my jsme to měli mnohem jednodušší: Ani oni, ani my jsme se nedomnívali, že škola a učitelé chtějí naše děti zničit vyžadováním znalostí dovednodtí a kázně. Dnes je holt třeba dítka chránit, aby se náhodou neunavila.

0 0
možnosti

Pane Hrubý, děkuji, zde nejde o to, aby se děti neučily zpaměti jednoduché počty. Sčítání, odčítání a násobilka jsou samozřejmé a dají se naučit velmi brzy.

Zavádět číselný obor do 7 a pod. je nesmysl. Bohužel jim ze školy zůstává jen biflování a otravná matika, rozum nikde, pokud k tomu nepředchází, že vidí ty rohlíky a nejen čísla. Mysím, že děti dřív unaví současné počty, pokud se je neučí hned uplatnit v tak zv. ve slovních příkladech. A nejsem pro to, aby se děti chránily, naopak.

Co se týká derivací, zažila jsem to. Studenti neví, k čemu derivace nebo integrály jsou, jen počítají a počítají. A to je velmi špatně, v tom spočívá hrůza vysokoškolské matematiky, která dnes odrazuje studenty. Řešilo by to propojení s fyzikou už na gymnáziu. Kalkulačky do školy nepatří vůbec!

0 0
možnosti

No já jsem chodil do ploské školy. Pamatuji si jen : " Ala ma kota" ...Ala /Alice/ má kočku.Tady čtu Ola má osla..... čeština je přeložena polština.;-D

V 10.století to byly stejné jazyky. Maso sálá ? Je to možné.Ale moc se to nepožívá.

Zvrhlé, stupidní věty. Škola hrou ?

1 0
možnosti

Paní Hano, při nástupu do první třídy jsem uměla číst, aniž by mě rodiče museli drezírovat. Písmenka mě zajímala, loupala jsem je postupně z vývěsních štítů nad obchody nebo z novinových titulků a otravovala celou rodinu, aby mi prozradili, co znamenají. První slovo, které jsem si sama vyskládala byla "masna", druhým výrazem byl "malý oznamovatel" ve Svobodném slově. Děti jsou zvědavé a zvídavé...

Také si nemyslím, že prvňák by měl disponovat stokorunovými částkami, ale i to jsem zažila v 80. letech na základce, kde jsem tehdy pracovala. Družinářka upozornila vedení školy, že jeden prvňák nakupuje spolužákům v samošce mlsky ve velkém. Zahájila vyšetřování a zjistila, že kluk u sebe mívá pětistovky. Rodiče reagovali velmi podrážděně, věc vysvětlili tím, že peníze doma uschovávají do křesla (sic!) a chlapec si tedy peníze vzal... Nutno dodat, že tatínek šéfoval jedné známé restauraci v našem městě.

Jinak autorce blogu dávám téměř ve všem za pravdu. Škola by měla podle mého názoru děti bavit, ne je otrávit a znechutit.

1 0
možnosti
Foto

H87a65n70a 55V75l42k45o21v87á

17. 6. 2018 21:36

Popravdě si nemyslím že by autorka psala o dětském znechucení. Píše o přístupu určité části rodičů, kterým jako učitelka jde tzv. "na ruku"...od toho čtení až po ty peníze.

Mne taky bavilo číst. Nicméně jsem byla součástí třídy kde to nešlo všem, že... a tak to je dodnes. Ve svém příspěvku níže píšu o počtech žáků ve třídách....

A úplně nechápu že autorka jako učitelka zohledňuje těch pár co se oproti osnovám naučili dřív číst a počítat - a nosit po kapsách obrovské kapesné.....

Vidím pro ni jediné řešení - soukromou výuku, kde vyjde vstříc těmto nestandardním rodičům.

O tom že ve druhé až třetí třídě se tyto "geniální" děti s vrstevníky srovnají píšu níže.

0 0
možnosti
Foto

H54a35n71a 61V80l55k65o82v27á

17. 6. 2018 19:03

Víte, začátkem článku jste mne pobavila. Obzvláště "Maso sálá" je lrgrační.

Nicméně pokud se začtu níže, všimnu si podivností.

Některé děti už umí číst a jiné počítat do sta a nosí u sebe částky peněz v tomto množství. Ani jedno ani druhé se mi pro 6-7 leté dítě nezdá vhodné.

Pokud má agilní rodiče kteří ho drezírovali k tomu aby uměl to co se stejně v první třídě bude učit, jsou to lidé kteří mu nedopřejí dětství. To stejné s počty.

A 6 leté dítě které u sebe nosí stovky korun? Proč?

1 0
možnosti

Není třeba drezírovat. Stačí, když dítě nechce být odkázáno na předčítání a chce si číst samo.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS