Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HD

JEŠTĚ JEDNOU ČEŠTINA -stejný problém jako v matemtice: Dětičky se učí psát, až někdy před Vánocemi dojdou k písmenk K, aby so mohly přečíst, že KÁJA KOUKÁ Z OKNA!

0 0
možnosti

Když jsem šla do školy, uměla jsem už číst (protože jsem si chtěla číst noviny a khihy jako všichni doma) a psát tiskacím písmem. V početnici nalistovala sestra poslední dvojstránku (dodnes si pamatuji, že text končil obrázkem pionýrů nad knihou) a zkoušela mě ze slovních příkladů na počítání do dvaceti. Když jsem všechno znala, řekla, že bych mohla jít hned do druhé třídy.To ale tenkrát nebylo možné, tak jsem se nudila v první třídě, poslouchala, jak učitel látku dokola opakuje, aby to pochopili i ti nejhloupější. Naučila jsem se tam jen neučit se, hrát si s barevnými kuličkami a dalšími pro mě zbytečnými pomůckami.

Bída našeho školství se formalismem a inkluzí jen prohlubuje. Každému dítětí by měl být umožněn rozvoj podle jeho schopností diferencovaně.

2 0
možnosti
HD

Děkuji za tento příspěvek.

Ano, čtení je odjakživa zásadní - číst, psát a počítat.

Já jsem v úsloví změnila pořadí, moje metodika začíná- číst, počítat a psát. Slabikář "Chytré dítě" naučí dítě číst za 2-3 měsíce, (vyzkoušeno) a když to dítě umí přečíst, snadněji se učí všechno ostatní a pak je ochotné číst místo koukání do mobilu.

Osvojení psaní trvá delší dobu a učí se současně s další matematikou a j.,

- K dalšímu problému, co píšete, ale z dnešní doby. : Moje známá-učitelka češtiny má bystrého chlapce 5-letého, který už poměrně dobře čte, naučil se to od strarší sestry...

Když ho chtěla teď dát do 1. tř. , musela by s ním absolvovat řady psychických aj. vyšetření, které prý si měla shánět už dřív, poněvadž to trvá delší dobu, takže to vzdala z nedostatku času, sama to považuje za zbytečné - je to jen pro zaměstnávání dalších čerstvě vylíhnutých "neodborníků". (A proč ne! Vždyť to podporuje EU dotacemi !!!)

Moje známá- starší ročník- šla do školy v 5 letech, stačilo, když ve škole maminka řekla, že nechce aby dcerka bývala sama doma, že nemá na ni čas. Dcerka se učila se zájmem a velmi dobře....

Takže si teď dvě ženy postěžovaly a "Karavana jde dál" ! To mi nedá, proto jsem vyzvala rodiče, aspoň ty, co nedopustí, aby jejich chytré děti nemusely čekat, až to ve třídě všichni ostatní pochopí - i ti s přiděleným asistentem!

Pány z nejvrchnějších úředně-školních pater jsem už bezvýsledně oslovila.

Takže - klídek a zhluboka dýchat!? HD

2 0
možnosti
Foto

Kdysi jsem učil malého synovce počítat. Říkal jsem 2 jablka + 3 jablka, kolik to je jablek dohromady? Nezájem, totéž s hruškami. Pak jsem mu říkal: dám ti 2 koruny + 3 koruny, 5 vykřiknul, aniž jsem to dopověděl.

1 0
možnosti
HD

Pane Bárto, děkuji Vám za tak jasné vysvětlení, že trefnější už ani být nemůže. Co se děje s přirozenou chytrostí dětí a kdo a jak o ni zodpovědně pečuje ?????? Vlastně jsem se rozhodla, neházet už hrách na stěnu, jinak bych pokračovala.

0 0
možnosti
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 953x
Nezávislá učitelka, autorka efektivní metodiky v úspěšných výukových programech Chytré dítě.
www.skolauceni.cz

Seznam rubrik