Jóóó, třešně zrály... Vývojové etapy školy.
Je nanejvýš samozřejmé, že všechny děti nemají stejné schopnosti. K tomu je už dlouho ve škole zavedena klasifikace známek 1 až 5. Všem dětem se ve škole nemusí líbit, všichni nechtějí studovat, někomu se zalíbilo řemeslo, a svět býval pestrý.
Jóóó, to bylo, než začalo platit, že všechny děti musí být stejné, nejlépe ne moc chytré, všem se musí ládovat stejné učivo, a to dá rozum, že všechny děti se to musí stejně naučit, ne?
JAK NA TO?
Vytvoříme hodně úřadů a úředníků, aby zrealizovali tento Božský zázrak. Poskytneme učitelům velké množství metodických příruček a návodů, aby věděli, co a jak mají učit, obstaráme asistující pomocníky. Ti všichni vynaleznou mnoho ponaučení typu, že počty se budou od začátku jmenovat matematika, že děti musí mít u sebe láhev na vodu a zástěru na kreslení - pardon na výtvarnou výchovu, ve škole musí být automaty na svačinky, protože děti se přece nebudou zabývat tím, že by si doma chystaly svačinu, jako kdysi! Úředníci se odvážně pouští i do tak závažných rozhodnutí, co se bude prodávat ve školních bufetech, a podobné báječné nápady pokračují.
Všechny děti pak otestujeme obrovským vynálezem dnešní doby - TESTY. Školám sice dovolíme učit různé věci, ale TESTY musí být stejné, nejen na všech školách, ale na všech zeměkoulích světa! Jak jinak by se zajistilo, že dosáhneme kýženého výsledku, anebo, hrůza pomyslet, že bychom se za některými zeměkoulemi opožďovali!
Bohužel stále v některých osadách jsou výsledky jiné. To nemůžeme připustit! Je před námi velký úkol! Budeme děti porovnávat do té doby, než budou všechny stejné a basta!
Děti se musí učit testy, ne to, co je v učebnicích! Žádné nápady a myšlenky, že by se jejich vzdělání ubíralo jiným směrem!
Ale očekávaný výsledek nějak nepřichází...
CO S TÍM?
„Není těch požadavků k maturitě nějak moc?“ táží se pomazané úřednické hlavy. Snížíme požadavky k maturitě, velká firma připraví státní maturitu, ať to stojí, co to stojí! Přece na vzdělanosti národa nebudeme šetřit! Maturitu musí získat co nejvíc studentů, nejlépe všichni, jen tak se dostaneme na zářivé příčky světových žebříčků.
Jenže...stále to není ono! Úspěšné zdolávání žebříčků se nekoná!
CO S TÍM?
Nebudeme se pídit po schopnostech a všeobecné vyspělosti dětí. (To by stejně firma nemohla ohodnotit.)
Seženeme vědce, kteří sepíší otázky a rovnou řešení, (vždyť jsou to odborníci, co na tom, že třeba nemají ponětí, co patří například k všeobecnému vzdělání, například v matematice!) Ti „zkomponují zázrak“ - velké množství už vyřešených testů a maturitních příkladů, sbírky nic neříkajících úloh, přece něco se děti učit musí.
To pěkně „namastí kapsy vydavatelstvím“ ale odmastí kapsy rodičům, ale co by ti neudělali, aby dítko odmaturovalo!
Jenže ty maturity...no, škoda mluvit... zázrak nějak nepřichází!
CO S TÍM?
Snadno se to napraví! Nebudeme lpět na přírodovědných předmětech, ty nadělají nejvíc neplechy a hodně studentům brání splnit maturitu. Jde to snadno, naštěstí vývoj v posledních letech směřoval k výuce jazyků, především angličtiny. Co na tom, že to není nic nového, že cizí jazyk byl vždy součástí maturity!!!
Další komise začínají pracovat, zkoumání maturitních testů, další metodické příručky, více asistentů ve třídách, kteří usnadní učitelům život, vždyť mají moc práce s úřadováním!
JENŽE CHYBA LÁVKY! Co a koho budou učit na vysokých školách, přece je nemůžeme úplně zrušit! Je jich u nás dost, ale bohužel, jsou to většinou technického směru. Nevadí, všechno se napraví ! Nahradíme je. Vymyslíme nové vědní obory, jsme přece země bystrá i na jejich vymýšlení, máme na to lidi! Takové obory, až se lidé budou divit!
Lidé se diví, život jde dál… ale ...stále to nějak nevychází...
Následuje další geniální nápad, kterým se vše napraví: Zvýšíme platy učitelů.
SLÁVA !
Peněz je přece dost, jak je vidět z výše vzpomínaných faktů. Naštěstí představa, že by se ve školství mělo něco změnit od začátku, není v pracovní náplni vzpomínaných institucí!
Roste počet vysokoškolsky vzdělaných lidí, to znamená, že „roste počet chytřejších, ne? Vždyť to říkali v televizi, tak to bude pravda!
Jóóó, třešně zrály a jak to bude dál?
Ještě vysvětlení pro mladší ročníky: Dovolila jsem si použít slova " Jó, třešně zrály..." z úspěšné písně Valdemara Matušky.
Hana Daňková
Nová metodika matematiky, aneb jak nezhloupnout děti.
Matematika je tahounem vzdělanosti. V dnešní době „tahoun“ chybí, to se ukázalo jako smutná pravda a mnoho dětí na to doplácí.
Hana Daňková
Dětem škodí matematika. Co s ní!? Zrušíme ji!
Současná situace je neúnosná, matematika je v žalostném stavu, dětem škodí na vysvědčeních je názor dětí i rodičů a nejlépe ji zrušit !? V dnešní době je to skandální!
Hana Daňková
Byl jednou jeden mnich, měl mnoho knih a nevěděl, co je v nich
Mozek se cvičí přemýšlením a vymýšleném něčeho nového, ne opakováním stejného. Časté slovo "cvičení" v tomto smyslu do matematiky nepatří, to přenechejme tělocviku. Množství pracovních sešitů, hrátek a pomůcek je třeba opustit.
Hana Daňková
Distanční výuka není pro rodiče!
Jsem zoufalá z pohledu na obě dcery, které se nechtějí učit online..prvňáci si neumí přečíst, co učitelka po nich chce, nejhorší v rodině kde jsou děti v různých třídách,.. ztrácíme mnoho času...zvládnout tři děti není v mých silách
Hana Daňková
Harakiri matematiky a Covid 19
„Koronová doba“ v plné míře odhalila nedostatky ve výuce i ve výchově dětí. Že by nějaká vyšší moc spustila na zem dobu „koronovou?“
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika
Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...
Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data
Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...
Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec
Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...
Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval
Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...
- Počet článků 27
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 953x
www.skolauceni.cz