Harakiri matematiky a Covid 19
Velmi nepodařené harakiri, které se uskutečňuje už dlouhou dobu, je namáhavé pro děti a nákladné pro rodiče. Matematika postupně likvidovala sama sebe nánosem učebnic, pomůcek, pracovních sešitů, příruček pro učitele a rodiče, zbytečných testů, organizací, kurzů…metodických kotrmelců - a k tomu se sugeruje dětem i rodičům, že se učí něco nového a novátorského!
Co se učí prvňáček, je slovní zmatek okolo čísel 1 až 20. V první třídě má pomůcky, které jsou spíše hračkami pro MŠ, výsledek je, udělat z dětí stejné, nepříliš chytré ovečky tak, aby zapomněly, co už ví a co by jejich 6-letý rozum snadno i bez toho pochopil.
Pro takový způsob každé činnosti jsou zaužívaná přísloví:"Mlácení prázdné slámy!, "Stokrát nic umořilo vola"(bohužel děti), nebo jemněji "Mnoho povyku pro nic". Celá neskutečně složitá a náročná cesta dětí na začátku ZŠ od k jasné a jednoduché matematiky se dá přirovnat ke stavbě Babylonské věže. Víme, jak dopadla.
Prudce klesající úroveň matematiky dosáhla až na dno - zrušení povinné matematiky u maturity mladých lidí, kteří stojí na začátku cesty ke vzdělanosti národa. Už to není jen matematika, kde úroveň vědomostí klesá všeobecně, zasahuje češtinu i ostatní. Chabé hlasy, které mají být omluvou, že tento problém je i v cizině – jako jejich obhajoba neobstojí. Není tajemstvím, jak tato situace vznikla a kdo ji má na svědomí. V cizině to řeší soukromými školami, kvůli kterým se rodiče zadlužují. V naší zemi to nebylo zvykem, ani zapotřebí.
Jak stát odpovídá za vzdělání pro všechny děti na zvyšující se úrovni požadavků doby.
Do nedávné minulosti bylo samozřejmostí, že všechny děti nemají stejné předpoklady a schopnosti, proto vznikla stupnice hodnocení vědomostí žáků 1 až 5. Děti se tím samy přirozeně zařazovaly do odpovídajícího stupně svého nejvýše možného uplatnění a podle toho si vybíraly své zaměstnání.
Měly možnosti jít na střední školy, žádoucími byly průmyslovky, zdravotní školy i učební zařízení různých oborů.
Tím bylo umožněno, aby historicky vznikaly a fungovaly všechny potřebné činnosti společnosti. Jen takto uspořádaná společnost je schopna se vyvíjet a dosahovat vyšší úroveň. Naše zem patřila - není to ani tak dávno k nejvzdělanějším nejen v Evropě. Dokládají to výsledky přelomu 19.a 20. století, technický pokrok, objevy a vynálezy začátku 20. stol.
Proces vývoje různorodé společnosti je za několik posledních desetiletí silně narušený.
Zestejnění dětí na škole se docílilo jen výrazným snižováním úrovně jejich vědomostí.
Školství zradilo své poctivé ideály vzdělávání dětí, hledá náhražky bez ohledu na to, jestli to společnost potřebuje. Podíváme-li se na seznamy pracovníků v různých odvětvích, školách, úřadech, první sloupec seznamu je pod sebou tvořen stejným Mgr.
Jsou opravdu stejní ? Ve vědomostech a schopnostech? Například v dovednostech lékařských, technických anebo také v razítkování žádostí na úřadech? Je to vyšší stupeň vývoje všech? Ne, je to jen předstírání vyšší úrovně vzdělanosti, která se měří počtem titulů za nepotřebné kvalifikace vysokých škol. Bc, Mgr. a jiná titulová chytrost zaplavuje naši zem, ale ouvej ! kam se pod tou titulolavinou poděli učitelé, zubaři a ostatní lékaři, schopní řemeslníci a jiná povolání, aby zabezpečili potřeby obyvatel a úspěšný chod země? Vynechám zde velkou ekonomickou újmu, kterou stát utrpěl.
Označ(k)ování nejlépe všech lidí nepotřebným titulem se neosvědčilo! Proč?
Co tak si připomenout, že dobré vzdělání je základ prosperity státu?
Povinností státu je - poskytnout možnost vzdělání na zvyšující se úrovni požadavků doby. Jak se s tím vypořádá ? Jak napravit nevyrovnanost a úpadek společnosti, který způsobila pýcha a peníze? I když se to zdá jako protimluv - tou příležitostí je Covid 19.
„Koronová doba“ v plné míře odhalila nedostatky ve výuce i ve výchově dětí.
Možnost, jak je napravit, a nejen v matematice, nastává paradoxně právě teď. Jedinou možností je zbavit výuku nepotřebného nánosu zbytečností a vsadit na jednoduchost a efektivitu.
Že by nějaká vyšší moc spustila na zem dobu „koronovou?“
Hana Daňková
Nová metodika matematiky, aneb jak nezhloupnout děti.
Matematika je tahounem vzdělanosti. V dnešní době „tahoun“ chybí, to se ukázalo jako smutná pravda a mnoho dětí na to doplácí.
Hana Daňková
Dětem škodí matematika. Co s ní!? Zrušíme ji!
Současná situace je neúnosná, matematika je v žalostném stavu, dětem škodí na vysvědčeních je názor dětí i rodičů a nejlépe ji zrušit !? V dnešní době je to skandální!
Hana Daňková
Byl jednou jeden mnich, měl mnoho knih a nevěděl, co je v nich
Mozek se cvičí přemýšlením a vymýšleném něčeho nového, ne opakováním stejného. Časté slovo "cvičení" v tomto smyslu do matematiky nepatří, to přenechejme tělocviku. Množství pracovních sešitů, hrátek a pomůcek je třeba opustit.
Hana Daňková
Distanční výuka není pro rodiče!
Jsem zoufalá z pohledu na obě dcery, které se nechtějí učit online..prvňáci si neumí přečíst, co učitelka po nich chce, nejhorší v rodině kde jsou děti v různých třídách,.. ztrácíme mnoho času...zvládnout tři děti není v mých silách
Hana Daňková
Velký třesk ve škole
Když spadne nový dům, musí se odvézt sutiny a stavět znovu od základů, ne od posledního poschodí. Stejný způsobem se musí ve škole vystavět nevyhovující výuka především matematiky.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Při požáru ve Frýdku-Místku se zranilo 13 lidí, hasiči dali první pomoc i kočce
Při požáru bytového domu ve Frýdku-Místku se v noci na neděli zranilo 13 lidí, většinou se...
Rusko útočilo i na pravoslavné Velikonoce. Hořelo v Charkově
Sledujeme online Při ruském dronovém útoku na východoukrajinský Charkov v noci na neděli utrpělo zranění pět lidí,...
Na Nymbursku útočník pobodal muže, vrtulník oběť transportoval do Prahy
Krajští kriminalisté prověřují sobotní napadení muže, který v Milovicích na Nymbursku zaútočil...
Přístup na sítě je lidské právo, žádá vězeň soud o uznání. Lákal na nich děti
Norský nejvyšší soud se ve čtvrtek zabýval kuriózní žádostí. Muž odsouzený za sexuální obtěžování...
Prodej bytu 2+1+L, 75 m2, v OV, ul. Široká, Jablonec nad Nisou
Široká, Jablonec nad Nisou - Proseč nad Nisou
4 099 000 Kč
- Počet článků 27
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 953x
www.skolauceni.cz