Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AO

Hezké rozhořčení... :) Souzním s Vámi..... také učím, ale mám své způsoby a techniky, jsou efektivní a praktické.... A také je mi líto, že se děti učí "do hlavy", ale ne pro život.... praktická část věci jim často uniká.... :(......

1 0
možnosti
PP

P21e46t72r 80P64i61l96n72ý

4. 9. 2013 11:08

Myslím, že komentář je zbytečný. Jen karma!

1 0
možnosti
SN

:-) Souhlas beze zbytku!  Všechny věci, které jste vyjmenovala z produkce min. školství.(nejvíce se na tom podepsal Dobeš), vymyšleny jen pro získávání peněz ze státního rozpočtu. Zelený s okouřenými vousy byl a je vysmátý. Do první třídy,(jednotřídka 1 - 5) jsem začal chodit na konci II. světové, někdy jsme psali ještě na břidlicové tabulky. Ale písanky s inkoustem v kalamářích už jsme používali,(omezeně), také. Jednotřídka  vynikající...5 let jsem poslouchal  výuku starších žáků. Všechno zvládl jeden učitel. Maturita -- rozhodně méně možnosti podvodů, než při státních, kde se někdo dostane k    otázkám už na netu.  Kvality prověřil život, ev. další škola. kdo neobstál, vypadl. Dnes si za 2 víkendy udělá v PLzni doktorát za prachy i hlupák. Nejsem staromilec, ale jak obyčejně říkám, naši předkové byli trochu moudřejší !  R^VR^

1 0
možnosti
PH

P83e44t41r 25H71á81l62a

3. 9. 2013 23:34

Já musím říct, že člověk, který dnes nesloží státní maturitu, by v dřívějších dobách nedokončil základku. A právem.

Vidím problém, který není pojmenovaný:

Idea: Je třeba méně práce, dáme dětem víc času, abych se naučily víc věcí.

Praxe: Děti mají studovat déle, rozložíme tedy stejnou látku do více let, možná přihodíme nějaký balast, aby se neřeklo že se nebere nic nového.

Každý druhý dnešní vysokoškolák má efektivně vzdělání na úrovni maturity z před půl století, ne-li horší. I ti nejhloupější mají podle dnešních představ úspěšně skládat maturitu, podle toho taky musí vypadat obtížnost té zkoušky. Jsem přesvědčen, že nadaný žák by státní maturitu složil po 5. třídě.

2 0
možnosti
ZS

Téma školství je vděčné a prakticky nevyčerpatelné. Já bych si jen ve stručnosti dovolil nesouhlasit s nesmyslností srovnávacích testů a státních maturit. Základní myšlenka je podle mě dobrá. Při dnešní chaotické výuce by asi měly být stanoveny jakési záchytné body, standardy, na které by měl žák v průběhu svého vzdělávání dosáhnout. Stranou ponechávám způsob realizace, který je drahý a neefektivní.

Další věc, kterou bych rád doplnil je likvidace učňovského školství. Není žádnou hanbou být kvalitním řemeslníkem, ale aby se děcko někým takovým stalo, musí být výuka více zaměřena na praxi a musí zde být i motivace. Proč by třeba vyučený řemeslník nemohl zároveň s výučním listem dostat i list živnostenský? Odborné učiliště by ho přece mělo připravit tak dobře, aby se mohl hned osamostatnit.

1 0
možnosti
PD

Ač odpůrce Státní maturity si myslím, že má něco do sebe. Obsahuje hodně malé minimum, co by měl maturant znát. Kdo ani to nezvládne, neměl by maturitu mít a byl by pouze vyučen. Bohužel, postupně vzniklo plno pseudoškol, které nemají zrovna vysokou úroveń a odmaturoval tam každý. Na druhou stranu je to výsměch pro studenty gymnázií, kteří mají maturitu mnohem lehčí, než kdysi. Např. není povinná školní maturita z ČJ, když je státní, a ta školní byla MASO atd. Na co kadeřnice nebo přemísťovatel balíků na poště potřebuje maturitu? Bohužel, dnes děti bez nadání ke studiu se nejsou schopni ani slušnému řemeslu vyučit.

0 0
možnosti
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 953x
Nezávislá učitelka, autorka efektivní metodiky v úspěšných výukových programech Chytré dítě.
www.skolauceni.cz

Seznam rubrik